Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Szukasz szczegółowych informacji o PBN? Dobrze trafiłeś! Wejdź tu.

Aby konsument odkrył twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – przydatne jako część szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO lub większą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są często stosowane jako jeden z komponentów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem należy poświęcać niemało godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.

Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci portali świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz e-mail bądź telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Następny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z medycyną, doradztwem finansowym i aktualnymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO