Wytrzymałość dróg zależy zarówno od wykonawstwa, jak i zastosowanych w tym celu surowców. Te, jakie używane są obecnie w naszym kraju, w niczym nie przypominają nawierzchni drogowych stosowanych kiedyś. Są one znacznie solidniejsze, a to w dużej mierze wpływa na wygodę poruszania, zaś ich aplikacja odbywa się znacznie prędzej niż kiedyś. To dzięki nim dzisiejsze jezdnie rzadziej się psują, a my mamy szansę bez problemów podróżować po całym kraju. Jakie jednak technologie stosują obecnie inżynierzy? Na czym się one opierają?
Asfaltowe nawierzchnie drogowe
Nowoczesne nawierzchnie drogowe często odgrywają dwie funkcje na raz – bywają powierzchnią górną oraz izolacyjną. Wśród nich warto wspomnieć zwłaszcza nawierzchnię drogową Safegrip, która będzie solidna i bezpieczna we wszystkich warunkach. Inżynierzy chętnie również wybierają nawierzchnię Microdeck – jest to technika charakteryzująca się prostotą wyłożenia oraz bardzo wytrzymała, a jednocześnie zapewniająca użytkownikom szosy optymalną ochronę przed wypadkiem.
Szczelinowe nawierzchnie drogowe
Na wiaduktach i wielu placach niezbędne jest zastosowanie dylatacji, bo zamortyzują wstrząsy będące rezultatem obecności aut. Ze względu na ochronę kierowców korzystających z mostu, dylatacyjne nawierzchnie drogowe powinny być najwyższej jakości – elastyczne oraz szczelne. Wśród nich jest Rubi-Joint, która świetnie przenosi ruchy poziome, jak i poziome, a przez to zapewnia dobre działanie części tych obiektów.