Nad Wisłą konstruuje się tysiące kilometrów ścieżek rowerowych, ale i tak nie dorównujemy w tej sferze państwom Europy Zachodniej. Przekonajmy się z jakich surowców powinny być wyprodukowane ścieżki rowerowe, żeby były w 100 procentach komfortowe dla wszystkich rowerzystów.
Czym cechują się najlepsze ścieżki rowerowe
Prawidłowo zaprojektowana ścieżka musi być osobnym traktem, po którym przemieszczają się jednoślady, wytyczonym tabliczką C-13. W Polsce zazwyczaj zbudowana jest z tzw. polbruku, co może być groźne, gdyż tego typu struktura wywołuje częstsze wywrotki. Znacznie bardziej komfortowe jest trwałe podłoże epoksydowe. Należy wziąć pod uwagę, że ścieżki rowerowe są bardzo często używane, zmagają się z ogromnym nasileniem ruchu. Odporność na naciski mechaniczne oraz niszczycielskie warunki pogodowe, takie jak: wysoka temperatura, mróz, intensywny deszcz, grad, odmarzanie, są kluczowym kryterium przy selekcjonowaniu budulca ścieżki.
Jakie są najczęściej spotykane elementy nawierzchni ścieżek rowerowych
Warstwa antypoślizgowa, którą pokryte są najnowszej generacji ścieżki rowerowe, eliminuje zagrożenia i znacząco podnosi bezpieczeństwo uczestników ruchu. Wykorzystywana jest przeważnie na podłożu niezwykle stabilnym. Popularna jest również stworzona z barwionych żywic warstwa drogowa, której właściwości hamujące są doskonałym rozwiązaniem. Ścieżki zrobione z kostki brukowej praktycznie nie są tworzone w Stanach Zjednoczonych.