Nie do każdego miejsca w firmie mają prawo wejść zwykli pracownicy. Wywieszenie tabliczek zawiadamiających o ograniczeniach nie przynosi jednak oczekiwanych rezultatów – pracownicy potrafią je wszak lekceważyć. W jaki sposób ustrzec się takich sytuacji? Warto zwłaszcza zamontować system kontroli dostępu. Łatwo zamkniemy określone pomieszczenia dla konkretnych pracowników oraz podliczymy, ile czasu znajdowali się tam uprawnieni pracownicy. Co więc jest ważne przed montażem takiego systemu? W jaki sposób on działa?
System kontroli dostępu – działanie
Kluczową częścią systemu kontroli dostępu są komputerowe zamknięcia, które uruchamiają bramki jedynie wtedy, gdy przechodząca osoba udowodni, że ma ku temu właściwe uprawnienia. Zwykle dzieje się to za pomocą specjalnego czytnika, do którego przykładany jest brelok. Takie urządzenia umożliwiają szybkie nadanie uprawnień przez administratora i sprawdzenie, kto znajdował się w chronionych strefach – między innymi za pomocą fotokomórki.
System kontroli dostępu – zastosowania
Warto zaznaczyć, iż system kontroli dostępu jest wykorzystywany także w innych miejscach. Coraz częściej inwestują w jego montaż również placówki edukacyjne, w których okazuje się on niezastąpiony, gdy ważne są sprawy ochrony uczniów. System kontroli dostępu łatwo spotkać poza tym w szpitalach i pozostałych obiektach publicznych, w których ogranicza dojście do kluczowych stref.