Zalety monitorowania mediów

Zalety monitorowania mediów

Monitorowanie mediów jest dla powodzenia kampanii e-marketingowej jednym z najistotniejszych rozwiązań. Pozwala na dopasowanie działalności do oczekiwań klientów oraz prędkie zauważenie ewentualnych błędów. Dzięki niemu poznamy komentarze nabywców tak o jednej marce, jak i innych, a zdobyte tak dane pozwolą na poznanie oczekiwań danej grupy klientów. Na czym jednak opiera się monitorowanie mediów? Czemu warto na nie postawić?

Monitorowanie mediów – na czym się opiera?

Monitorowanie mediów to ważne źródło informacji na temat aktywności konkurencyjnych marek. Korzystając z tego rozwiązania zyskamy wiedzę o tym, jakie strategie obecnie prowadzą i jakie mody obowiązują w naszej branży. Przez to nasza kampania promocyjna będzie skuteczniejsza i lepiej dopasujemy ją do potrzeb klientów. Monitorowanie mediów analogowych powinno objąć zarówno telewizję, jak i pasma rozgłośni radiowych czy gazety.

Monitorowanie mediów społecznościowych

Najważniejszy dziś jest natomiast monitoring mediów w internecie. Właśnie internauci z Twittera czy Facebooka w największej mierze wpływają aktualnie na opinię, jaką szczycą się rozmaite produkty, a ewentualni kupujący szukają w social media informacji o interesujących ich produktach. Zdając sobie sprawę z tego, co sądzą o naszej firmie, możemy dostosować swoją działalność do ich potrzeb, a jeśli to konieczne – także znacznie ją zmodyfikować.