Składanie książek

Składanie książek

Pracownia Register

Przed laty zajmował się tym zecer, obecnie jest przeprowadzany na komputerach. Skład książek nie jest już zajęciem tak czasochłonnym, jednak wciąż wymaga dużej dokładności, znajomości wielu reguł i ogromnych umiejętności. Na czym dokładne polega? Jakim osobom powierzyć podobne zlecenia?

Oprogramowanie do składu książek

W sieci znajdziemy mnóstwo oprogramowania pozwalających na fachowy skład książek oraz broszur. Największym zainteresowaniem cieszy się niewątpliwie Adobe InDesign, którego stosuje wielu specjalistów DTP. Trochę rzadziej używany jest natomiast QuarkXPress. Wymienione aplikacje to oprogramowanie płatne, ale dostępna jest też bezpłatna opcja – Scribus.

Jaki musi być skład książek?

Skład książek powinien sprawić, że tekst będzie możliwie najbardziej przejrzysty – źle złożony materiał szybko zniechęci czytelnika, przez co ten nie zapozna się z nim w całości. Ważne okazują się również aspekty wizualne – publikacja musi dobrze wyglądać. Bardzo ważne jest oprócz tego to, w jaki sposób tekst współgra z innymi elementami strony – obrazami lub ozdobnikami.

Zainteresowanie składem książek

Po podobne usługi chętnie sięgają redakcje czasopism lub innych publikacji – zwłaszcza, kiedy są to nieduże oficyny i nie zatrudniają swoich DTP-owców. Znaczenie składu książek rośnie także z uwagi na zainteresowanie self-publishingiem.

Skład książek – jak zlecać?

Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego agencji marketingowej – tego rodzaju firmy używają sprawdzonych programów, dzięki czemu zyskamy gwarancję, że końcowy rezultat całkowicie nas zadowoli.

Pracownia Register
ul. Murarska 3c lok. 8
31-311 Kraków

Tel.: +48 12 265 85 50
Mob.: +48 503 342 656
E-mail: info@pracowniaregister.pl