Na czym polegają bany i filtry Google

Na czym polegają bany i filtry Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google ma własny sposób na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakłada się je, gdy zostaną wykryte metody niezgodne z wytycznymi Google.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.