Internet to tak świetne miejsce do reklamy, jak i coś, co pozwala wystawiać swoje komentarze na temat naszej marki. By lepiej dopasować ofertę do ich oczekiwań, powinniśmy śledzić ich zdanie i nie lekceważyć krytycznych wpisów. O wiele słuszniej postąpimy, wyciągając z nich wnioski i optymalizując w ten sposób naszą ofertę. Skąd jednak dowiedzieć się, co konkretnie kupujący sądzą o naszej firmie? Witryn, gdzie mogą publikować opinie działa bardzo dużo, zatem ich wyszukanie to czasochłonne zadanie. Dlatego najlepszym pomysłem okaże się na pewno zlecenie monitoringu internetu specjalizującej się w tym firmie.
Na czym opiera się monitoring internetowy?
Monitoring internetu umożliwia poznanie opinii dotyczących danej firmy. Dzięki temu, że kompletuje spore liczby wpisów, mamy szansę wywnioskować, czy nasza działalność jest dopasowana do oczekiwań klientów. Narzędzia stworzone do monitorowania internetu pozwalają również dowiedzieć się o tym, że ktoś szukał danych o danym produkcie – często już parę minut po wpisaniu zapytania.
Narzędzia do monitoringu internetu
Monitoring internetu, jak już napisaliśmy, warto powierzyć specjalistycznej agencji, lecz często będziemy mieli możliwość skorzystania z innych opcji. W sieci znajdziemy wszak aplikacje, które niezbędne dane wyślą do specjalnego raportu. Czasem aplikacje tego typu są darmowe, jednak by zyskać możliwość użycia wszystkich funkcji, trzeba zapłacić producentowi.