Mimo dostępności wielu technik promocji internetowej, tradycyjne metody nadal okazują się naprawdę efektywne. Zwłaszcza w przypadku eventów takich jak festiwale, gdzie plakaty mogą przyciągnąć mnóstwo gości. To z tego względu druk plakatów wciąż szczyci się ogromnym uznaniem, a nawet najmniejsza impreza nie może poradzić sobie bez promocji na ulicach. O czym jednak wiedzieć planując akcję stosującą plakaty? Jak je projektować? Jakiej firmie powierzyć ich druk? W jakich miejscach je dystrybuować?
Druk plakatów – komu zlecić to zlecenie?
Nim zlecimy komuś druk plakatów, warto rzecz jasna odpowiednio je zaprojektować. Plakat powinien przykuwać uwagę potencjalnego uczestnika eventu, zatem jego stworzenie powinniśmy zlecić sprawdzonemu plastykowi. Nie zapominajmy także, iż gość imprezy nie będzie długo na niego się wpatrywał – muszą więc pojawić się tam wszystkie potrzebne informacje, zaś jego forma musi być prosta. Już po stworzeniu możemy poszukać firmy proponującej druk plakatów. Nie kierujmy się wyłącznie kosztami – sprawdźmy także jakość farby i wykorzystywanych arkuszy papieru.
Druk plakatów – co później?
Dla sukcesu kampanii reklamowej ważny będzie nie tylko druk plakatów w dobrej drukarni offsetowej, ale również ich odpowiednia dystrybucja na ulicach. Najlepiej wybierać te miejsca, w których przebywa wiele przechodniów – szybciej dostrzegą wówczas dany afisz. Unikajmy także ścian, na których zakazano wieszania plakatów – zostaną prędko ściągnięte, przez co mało osób dowie się o naszym wydarzeniu. Pamiętajmy również o sankcjach pieniężnych, które wiążą się ze złamaniem regulaminu.