Zajrzyj w to miejsce, aby skorzystać z doświadczenia specjalistów z agencji SEO
Firmy oraz administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podjęcie działań osobiście. Nie mając doświadczenia w zakresie SEO i nie obserwując codziennie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam też eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, copywritingu czy grafiki, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Zalety kompetentnej firmy SEO
Polskich agencji SEO jest bez liku. Czym kierować się w trakcie doboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych reklamowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż posiada ona duże doświadczenie i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest sekcja z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach zadań na zbliżające się miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Następny ważki aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dodatkowe dane o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszukać samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO i o najważniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które zamierza wypromować.
Jaki model rozliczenia z agencją SEO wybrać?
Nieufnie należy potraktować firmy SEO, które oferują rodzaj współpracy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 albo do Top5). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże zagrożenie – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt przy pomocy łamania standardów ustalonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych klientowi, dlatego rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby opracować skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszystkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają o wiele niższe.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
info@seo4.net