Co sprawia, że ludzie wybierają daną firmę? Na pewno w dużym stopniu kieruje nimi odpowiednia reklama, jednak warto pamiętać, że klienci potrafią wziąć pod uwagę komentarze na temat firmy znalezione w internecie. Prawdopodobnie rozpoznają opinie opublikowane przez marketingowców, więc zaufają tym, które uznają za autentyczne. Na ich treść nie mamy wpływu, ale warto mieć wiedzę o tym, co myślą o danej marce klienci – dzięki temu będziemy mieli szansę dostosować ofertę do ich potrzeb. To z tego względu warto postawić na monitorowanie marki w internecie.
Monitorowanie marki w internecie – na czym polega?
Miejsc, w których klienci mogą opublikować opinię dotyczącą naszej firmy, jest obecnie bardzo dużo. Mogą w tym celu wykorzystać media społecznościowe takie jak FB czy platformy mikroblogowe lub grupy dyskusyjne. Monitorowanie marki w internecie pozwala na kontrolowanie treści wielu z nich. Po przeanalizowaniu uzyskanych wiadomości dowiemy się, co ludzie piszą o naszej ofercie oraz rozpocząć odpowiednie działania.
Monitorowanie marki w internecie – zaufaj specjalistom
Pozyskanie wszystkich opinii dotyczących naszej marki z pewnością będzie niezwykle długotrwałe. Wiele wysiłku trzeba także włożyć w ich skatalogowanie oraz stworzenie raportu, z którym będziemy mogli zmienić kampanię promocyjną. Dlatego monitorowanie marki w internecie warto zlecić specjalizującej się w tym agencji.