Badania wizerunku i świadomości marki – co to jest?

Badania wizerunku i świadomości marki – co to jest?

Dobry wynik naszej firmy zależny jest od sprawności prowadzonych przez nią działań reklamowych. Właśnie dzięki nim osiągalne staje się zyskanie nowych kontrahentów i przez to zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa. By jednak dały oczekiwane skutki, niezbędne jest regularne sprawdzanie ich skuteczności. Nie będzie to proste – nie możemy poradzić sobie z tym nie posiadając odpowiednich umiejętności i możliwości korzystania z odpowiednich narzędzi. Dlatego dla przedsiębiorcy ważne musi być regularne zlecanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym jednak one się opierają? Jakie wiadomości zyskamy dzięki tego typu analizom? I, co najistotniejsze, komu je zlecić?

Jak wygląda badanie świadomości i wizerunku marki?

Zlecając badanie świadomości i wizerunku marki sprawdzimy, jak dana marka jest odbierana przez klientów. Badanie tego typu koncentruje się na takich wskaźnikach jak świadomość wspomagana, świadomość spontaniczna oraz świadomość top of mind. Poza tym badanie świadomości marki umożliwia analizę skojarzeń konsumentów oraz zestawienie najważniejszych cech wizerunku. To wszystko zdecydowanie ułatwia organizowanie przyszłych strategii marketingowych oraz, co najistotniejsze, niebagatelne zwiększenie ich skuteczności.

Jakiej agencji powierzyć badanie świadomości i wizerunku marki?

Jak łatwo stwierdzić, badanie świadomości i wizerunku marki przyniesie spodziewane rezultaty tylko wtedy, gdy będzie przeprowadzone przed dobrych profesjonalistów. Dlatego warto dobrze przemyśleć wybór firmy, jakiej zlecimy to zadanie. By uniknąć błędów, dobrze wcześniej przejrzeć portfolio wybranej agencji – to, jakie firmy postawiły na dotąd jej porady dużo powie nam o ich jakości oraz jest gwarancją, iż efekty badania świadomości i wizerunku marki ułatwią zaplanowanie lub zmianę strategii marketingowej.