Skieruj się tutaj jeżeli jesteś zainteresowany windykacją faktur.
Może być dużo rozmaitych przyczyn, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za zrealizowane zlecenie. Problem z nieopłaconymi płatnościami dotyczy zarówno właścicieli firm, którzy świadczą usługi dla biznesu, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności ukierunkowanym na indywidualnych odbiorców.
Windykacja polubowna – regularne monitowanie nieterminowego kontrahenta
Wierzyciel może dochodzić swojej własności poprzez proces windykacji. Chociaż termin ten prawie każdemu negatywnie się kojarzy, po prawdzie oznacza to procedurę w trakcie której wszczyna się wobec dłużnika różne czynności dopuszczone w obowiązujących normach prawnych. Czynności te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, innymi słowy systematyczne monitowanie dłużnika i ponawianie prośby o przelanie opłaty. Kiedy ta droga dochodzenia należności pozostanie bez odzewu, kolejną możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli przedsiębiorstwo współpracuje z kilkudziesięcioma czy z kilkuset kontrahentów i co miesiąc wypisuje podobną liczbę paragonów i faktur, ryzyko, że jakiś procent opłat nie zostanie wniesiony w wyznaczonym terminie zdecydowanie rośnie. W organizacji całej procedury powiązanego z księgowaniem wpłat pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma również moduł automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – procedura upominania o obowiązku zapłacenia za fakturę
Aplikacja Flobo nie tylko monitoruje, czy na rachunek bankowy wpłynęła płatność od kontrahenta, ale w razie potwierdzenia jej braku w określonym czasie, rozpoczyna ona proces przypominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Właściciel firmy wykorzystujący tę aplikację może przygotować swoje scenariusze czynności wszczynanych względem nie płacących klientów, określając między innymi przerwy między wiadomościami z upomnieniem. Przypomnienie o przybliżającym się terminie przelewu za fakturę emitowana jest z aplikacji także przed jego upływem do tych klientów, którzy w minionym kwartale dwukrotnie wykonali przelew z opóźnieniem lub którzy nie dokonali przelewu w terminie w zeszłym miesiącu. Jeśli notyfikacje nie przyniosą efektów, dalszymi krokami automatycznej windykacji należności podejmowanymi przez robota Flobo jest wystawienie noty księgowej o równowartości 40 EUR, a później zgłoszenie informacji o dłużniku do BIG. Na końcu, jeśli wymienione wyżej działania zadziałają, Flobo prześle sprawę do e-sądu.
Użycie aplikacji do automatycznej obsługi należności i windykacji oszczędza czas poświęcany na kontrolowanie przychodzących przelewów, a po pewnym okresie skutkuje też ogromną poprawą terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
info@flobo.io